Paulaas

Alla inlägg under september 2010

Av Paula - 23 september 2010 14:39

Ja nu åker jag och handlar present åt hanna! vi hörs senare!

Av Paula - 23 september 2010 06:17

God morgon!


Idag har jag inte sovit gott. Min mobil har larmat en "VArnings" Singnal som den larmade klockan 12 och klockan 02. Så den är just nu inte så populär.


Skola idag. Sedan vet jag faktiskt inte. Något hittar man väl på... Svenska läxa kanske?


Ja Nu är det dags att äta frukost men vi hörs:D

Av Paula - 22 september 2010 19:33

På Fredag så ska jag på Pjyamas party hos en klasskompis. Så i morgon så åker jag nog och fixar present. Jag fick lappen av Klasskompisen idag och var tvungen att ringa henne senare för att hon hade glömt att skriva tiden:D


Nu ska jag sitta och tvinga mig själv att kolla på idol och äta paj. Men Jag kommer nog inte tvinga i mig pajenxD



Kram!

  

Av Paula - 22 september 2010 19:33

På Fredag så ska jag på Pjyamas party hos en klasskompis. Så i morgon så åker jag nog och fixar present. Jag fick lappen av Klasskompisen idag och var tvungen att ringa henne senare för att hon hade glömt att skriva tiden:D


Nu ska jag sitta och tvinga mig själv att kolla på idol och äta paj. Men Jag kommer nog inte tvinga i mig pajenxD



Kram!

  

Av Paula - 22 september 2010 18:47

Hej! Har nyss gjort äppelkaka och vi ska snart äta mat och sedan blir det nog kakan:D  Jag vet att inläggen inte har ramlat in men tänkte visa lite nya kläder jag fix idag av mammas kompis. Jag ser väldigt konstig ut på bilderna jag vet...      Allt är nytt:D

Av Paula - 22 september 2010 15:27

Hej! Sitter här och pluggar. Matte och Engelska till i morgon och svenska tills Fredag. Var ute och cyklade men sanna förut men jag ramlade såklart av. Jag fasnade men kläderna i hand bromsen.


Så snart jag har pluggat färdigt ska jag kolla på brottskod:Försvunnen.


Kollar just nu också in en ny blogg jag hittat!:D Vi hörs sen!



Av Paula - 21 september 2010 20:45

God natt alla blogg läsare! ska fixa lite saker innan jag ska sova men ska stänga av datorn! God Natt god natt!

  

Av Paula - 21 september 2010 19:15

 

Fakta om låten från wikipedia: 

Waka Waka (denna gång för Afrika)" är en låt av colombianska sångerskan Shakira , med sydafrikanska bandet Freshlyground . It was the official song for the 2010 FIFA World Cup , along with its Spanish language version, titled " Waka Waka (Esto es África) ". [ 1 ] Released on May 11 for digital download , the song received generally positive critical reception, and became a worldwide hit. [ 2 ] Det var den officiella låten för fotbolls-VM 2010 , tillsammans med sin spanska version, med titeln "Waka Waka (Esto es Afrika)". [1] Släppt den 11 maj för digital nedladdning , sång fick den allmänt positiva kritiska receptionen, och blev en världshit. [2]

It was later included on Listen Up! Det var senare med på Listen Up! The Official 2010 FIFA World Cup Album , released on May 31 and in her seventh studio album Sale el Sol . Den officiella Fotbolls-VM 2010 Album , släpptes den 31 maj och i hennes sjunde studioalbum salu El Sol . "Waka Waka" was performed by Shakira and Freshlyground at the 2010 FIFA World Cup Kick-Off concert in Soweto on June 10, 2010 and at the final on July 11, 2010. "Waka Waka" utfördes av Shakira och Freshlyground på 2010 FIFA World Cup Kick-Off konsert i Soweto den 10 juni 2010 och vid det sista den 11 juli 2010

 

Fakta om låten från Wikipedia: 

Livin' on a Prayer är en låt av det amerikanska rockbandet Bon Jovi från deras tredje platta Slippery When Wet. Låten är skriven av Jon Bon Jovi, Richie Sambora och Desmond Child och ses som Bon Jovis absolut mest kända låt. Låten låg etta på Billboard Hot 100 i fyra veckor.

Jon Bon Jovi tyckte inte om originalinspelningen av låten, men Richie Sambora övertalade honom om att låten var bra, och de redigerade om den och tog med den på Slippery When Wet. Den kom att bli bandets ledmotiv.



fakta om låten på Wikipedia: 

We're Not Gonna Take It är en sång av hårdrocksgruppen Twisted Sister från USA. Det var en hitlåt, som kom på albumet "Stay Hungry" från 1984, och en av Twisted Sisters mest framgångsrika sånger. Den har sedan sjungits som cover av många artister, bland annat Bif Naked och A Global Threat. Den användes 2003 som kampsång av Arnold Schwarzenegger vid guvernörsvalet i delstaten Kalifornien i USA.

Sången skrevs av Dee Snider, och han sa att han då var influerad av rockbandet Slade, punkbandet Sex Pistols och julsången Dagen är kommen ("Adeste Fideles" eller på engelska, "O Come, All Ye Faithful").

I videon fanns en tyrannisk far med, och sången blev genom musikvideon kontroversiell då den orsakade debatt om våld i hemmen.

Sången är ännu populär på sport och protester och har även använts i TV-reklam.

Den svenska popgruppen Hellsongs har gjort en cover på sången, med en melodi mycket lik Ani DiFrancos 'Tis of Thee.

I Dansbandskampen 2008 framfördes låten av Larz-Kristerz. Bandet tolkade även låten på albumet Hem till dig 2009 [2].

Presentation


Hej Kolla gärna tunt på bloggen och Komentera/ Tyck till Kram Paulis

Fråga mig

10 besvarade frågor

Omröstning

Vilken årstid gillar du mest?
 Sommar
 höst
 vinter
 vår

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS

Besöksstatistik

cocoo.se

Gästbok

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

bloggar.topplista.se

Blogg Topplista

bloggerfy

hittablogg

Tiden har sin gång


Ovido - Quiz & Flashcards