Paulaas

Alla inlägg den 27 september 2010

Av Paula - 27 september 2010 19:22

Hej! Sitter här och väntar på att ullred ska börja. först är det halv åtta hos mig kom jag på nu. Känns som det är söndag för att jag var ledig idag. I morgon är det skola igen... Men men lång helg var skönt men nu är jag utvilad (Inte alls! Jag har knappt sovit i helgen) Ja god natt på er! Vi hörs i morgon bitti!


  

Av Paula - 27 september 2010 16:58

Hej:D Just nu sitter jag och pratar med Sandra i mobilen. åt nyss bullar som Sanna bakat. Packade in mina kläder och försökte hitta en outfit tills i morgon - vilket som var helt omöjligt! Hittade inget att ha på mig i morgon! Så farligt är det inte;) Inte mycket mer att göra idag. Ullared sen... Sen sova!


Slänger nog in ett inlägg snart! kram på er!

  

Av Paula - 27 september 2010 14:30

Ja nu ska jag plocka in kläder i garderoben och plocka ur diskmaskinen. Sedan vet jag inte vad som händer... Ska nog läsa lite mer i boken jag fick m.m Nej dags att sätta igång annars blir det aldrig klart... Denna lyssnar jag ganska ofta på:D

Av Paula - 27 september 2010 12:59

Jag har värdens bästa pappa! Jag hämtade posten nyss och såg ett paket till mig.

Jag ringde pappa och frågade om jag fick öppna, Man vet ju aldrig. Där i låg en fotobok som hette bättre digitalfoto! Jag kommer nog sitta och läsa den hela dagen nu!  

Av Paula - 27 september 2010 11:55

Här kommer ännu ett boktips:D


Isprinssesan - Camilla läckberg.

  

Min Handling: Alexandra, Ericas barndomskompis, hittas död i sitt badkar. Erica hjälper både maken och föräldrarna till polisen där även barndoms kärleken Patrik finns. När Alexandras död visas var mord rörs sig många konstiga saker upp. Varför har Alexandra ett gammalt tidningsutklipp om en man som försvann för 25 år sedan? Och en skinlapp med bokstäverna d.t.m?


Handling från google:

Isprinsessan (ISBN 91-86425-41-2) är en roman från 2003 av Camilla Läckberg. Det är den första i serien om Erica och poliserna i Tanumshede.

I det lilla samhället Fjällbacka i Bohuslän råder lugn fram tills den vinterdag då den unga kvinnan Alexandra Wijkner hittas död i sitt badkar. Polisen misstänker först självmord men senare visar det sig vara ett mord.

Den som hittar Alexandra är författarinnan Erica Falck som återvänt till Fjällbacka efter sina föräldrars död. När hon följer med Alexandras föräldrar och make till polisen träffar hon sin ungdomskärlek, kriminalinspektören Patrik Hedström.

Erica Falck tampas också i boken med problemet med föräldrarnas hus, som hon vill behålla men däremot hennes syster Anna som bor i Stockholm inte vill. Anna i sin tur har problem med sin make som misshandlar henne.


Om boken: Denna bok läste jag på gotland. Jag älskar denna bok och även följande böcker! Har nu läst fler böcker i serien och jag älskar alla!



  

Om författarinnan: 

Jean Edith Camilla Läckberg, född 30 augusti 1974, är en svensk deckarförfattare. Hennes böcker utspelar sig i eller kring Fjällbackavästkusten, vilket även är hennes födelseort.

Läckberg är utbildad civilekonom och bor i Enskede. Hon är sedan hösten 2007 tillsammans med Martin Melin, vinnaren av Expedition Robinson år 1997. De gifte sig sommaren 2010.


Tillsammans med Denise Rudberg var hon programledare för litteraturprogrammet Läckberg & Rudberg.


Camillas blogg:http://blogg.camillalackberg.se/



Av Paula - 27 september 2010 10:02

God morgon! ☻


Gick upp vid 8 och har kollat på tv sen dess. Idag vet jag inte vad jag ska göra men blir väl att läsa lite hoppas jag. I dag blir det nog ganska många inlägg. Blir nog en hel del bok-inlägg, efter som jag är en boknörd:D Nu blir det att göra något! kram<3   

Presentation


Hej Kolla gärna tunt på bloggen och Komentera/ Tyck till Kram Paulis

Fråga mig

10 besvarade frågor

Omröstning

Vilken årstid gillar du mest?
 Sommar
 höst
 vinter
 vår

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS

Besöksstatistik

cocoo.se

Gästbok

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

bloggar.topplista.se

Blogg Topplista

bloggerfy

hittablogg

Tiden har sin gång


Ovido - Quiz & Flashcards