Paulaas

Alla inlägg under september 2010

Av Paula - 27 september 2010 10:02

God morgon! ☻


Gick upp vid 8 och har kollat på tv sen dess. Idag vet jag inte vad jag ska göra men blir väl att läsa lite hoppas jag. I dag blir det nog ganska många inlägg. Blir nog en hel del bok-inlägg, efter som jag är en boknörd:D Nu blir det att göra något! kram<3   

Av Paula - 26 september 2010 17:59

Hej:D Nu har det ju bara ramlat in bok inlägg så jag tänkte slänga in ett vanligt också. I morgon har vi studiedag och jag tycker det ska bli skönt ♥ Det blir väl att försöka slappa lite innan vi är tillbaka i skolan på tisdag. Lite fotografering kanske? :)


Blir inte så sent i kväll är hur trött som hälst! Är det för tidigt att sova nu?

Av Paula - 26 september 2010 17:21

När jag var och handlade present till Hs Party så gick jag in på bokia. Där läste jag på baksidan av en bok. Just nu är det en av två jag verkligen måste ha!


  

13 skäl varför-  Jay Asher


Handling (Tagen från google efter som jag inte läst denna): Hannah Bakers klasskamrat Clay Jensen vill inte ha något att göra med banden som Hannah Baker skickat till honom. Hannah är död, resonerar han. Hennes hemligheter ska begravas med henne. Men han kan inte motstå att bara lyssna lite på det första bandet……..och det han upptäcker förändrar hans liv.


Om boken: Jag har ju inte läst den men jag skulle verkligen vilja göra det! Den skulle nog passa perfekt för mig!


Om författaren:Jay Asher föddes i Arkadien , Kalifornien den 30 september 1975. He grew up in a family that encouraged all of his interests, from playing the guitar to his writing. Han växte upp i en familj som uppmuntrade alla hans intressen, från att spela gitarr åt sitt författarskap. He attended College right after graduating from San Luis Obispo High School . Han gick på college direkt efter examen från San Luis Obispo High School . It was here where he wrote his first two children's books for a class called Children's Literature Appreciation. Det var här han skrev sin första två barnböcker för en klass som kallas Barnlitteratur uppskattning. After high school, he had decided he wanted to become an elementary school teacher. Efter gymnasiet hade han bestämt att han ville bli en folkskollärare. He then transferred to California Polytechnic State University in San Luis Obispo where he left his senior year in order to pursue his career as a serious writer. Han gick sedan över till California Polytechnic State University i San Luis Obispo , där han lämnade sitt sista år i syfte att utöva sitt yrke som en seriös författare. He is married. Han är gift. Throughout his life he worked in various establishments, including as a salesman in a shoe store and in libraries and bookstores. [ 1 ] Many of his work experiences had an impact on some aspect of his writing. Under hela sitt liv arbetade han i olika anläggningar, bland annat som säljare i en skoaffär och på bibliotek och bokhandlar. [1] Många av hans verk erfarenheter haft en inverkan på någon aspekt av sitt författarskap.

 

Har ni läst denna bok? Eller tyckte ni den verkade bra? Berätta!

Av Paula - 26 september 2010 15:21

Jag tänkte starta Paulis bokhörna i bloggen idag där jag tänker både skriva

recentioner av böcker,böcker jag vill köpa Och massa annat som handlar om böcker!

Jag tänker börja med ett boktips!


  

Boken jag tänker tipsa om är Hypnotisören - Lars kepler.


Denna bok är min absoluta favorit bok!



Boken handlar om polisen Joona linna som får ett fall där en hel familj har hittas mördade i sitt hem. Alla utom en pojke som har svåra skador men lever fortfarande. Joona får reda på att det finns en äldre syster som inte bodde i hemmet och han misstänker att mördaren är efter henne också. Han ber en föredetta Hypnotisör (som lovat att aldrig hypnotisera mer) att hypnotisera pojken. När de väl får genomföra Hypnosen får det fram massa konstig fakta. När Eriks blodsjuke son försvinner så måste Erik gå igenom sina minnen för att hitta hans kidnappare innan något hemskt händer.


Om boken: Den var så spännande och läskig! Jag älskar den verkligen. Det har kommit upp en annan bok i samma serie men den handlar om ett annat fall. Ni måste läsa denna om ni klarar läskiga böcker.


Om Författaren: Lars Kepler är en svensk författarpseudonym. Boken har kopplas i hop med massa författare men egentligen ligger paret av Alexander och Alexandra Coelho Ahndoril.


Mysteriet med pseudonymen (Från google)

 Brittisk media pekade först ut Henning Mankell som personen bakom pseudonymen, men detta förnekades snabbt av både Mankell själv och Bonniers som publicerar Lars Keplers böcker. Flera andra personer har misstänkts stå bakom pseudonymen.[2][3] I augusti 2009 avslöjade Aftonbladet att makarna Ahndoril stod bakom pseudonymen,[4] vilket bekräftades av parets förlag genom ett pressmeddelande.[5] Att just dessa två så att säga uppfunnit en tredje författare är naturligt, då de båda redan tidigare experimenterat med och uttalat sig om gränslandet mellan fiktion och verklighet och leken med författarsubjekt. Mest känt är hur Alexander Ahndoril utnyttjade fakta om regissören Ingmar Bergmans liv till sin roman ’’Regissören’’. Även Alexandra har ägnat sig åt denna problematik. I en artikel i tidskriften Hjärnstorm om den portugisiske författaren Fernando Pessoa skriver hon om dennes sätt att arbeta med så kallade heteronymer, ett slags pseudonymer som fungerar som självständiga karaktärer. Hon ger där sin syn på varför en författare kan välja ett sådant grepp: ”Han har skapat möjligheten att skriva något som kanske inte är sant, men åtminstone inte är falskt. För om både författare och känsla är textprodukter, förstörs inte ledet mellan språk och upplevelse.


  

Bild på författarparet.


Film! Såg när jag läste på google nu att Boken även ska bli film! Vet inte om jag vågar se den då:S Jag skulle nog bli så besviken på den i allafall.


Av Paula - 26 september 2010 15:12

Hej:D idag har jag plockat bort alla äpplen under träden med hjälp av Kusin och Sandra. Jag har även fått en del äpplen på mig Sandra och Emmy kastade på samma gång så jag fick en vid ögat. Sen kollade vi på en film. Nu har Sandra precis åkt hem. Emmy sitter med sin mobil, sanna är inne på nord och jag sitter här:D Vid halv fyra ska vi äta söndags middag. Stek antagligen, det äter vi varje gång kusinen är här.



Jag ska börja med något nytt i bloggen. Jag ska tipsa om en/Flera böcker varje dag. Hoppas ni vill läsa det också!

Av Paula - 26 september 2010 07:30

God morgon! Sandra sov här i natt det var därför jag inte bloggade. Kvällen var kul, vi åt flygande jakob och sen satt jag och de andra data nördarna bara vi datorn hela kvällen. vi hörs mer under dagen!:D


  

Av Paula - 25 september 2010 12:18

Här kommer väl utvalda bilder från hannas fest!                 

Av Paula - 25 september 2010 12:16

Här kommer en bild på mina naglar! I love them!


  

Presentation


Hej Kolla gärna tunt på bloggen och Komentera/ Tyck till Kram Paulis

Fråga mig

10 besvarade frågor

Omröstning

Vilken årstid gillar du mest?
 Sommar
 höst
 vinter
 vår

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS

Besöksstatistik

cocoo.se

Gästbok

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

bloggar.topplista.se

Blogg Topplista

bloggerfy

hittablogg

Tiden har sin gång


Ovido - Quiz & Flashcards