Paulaas

Alla inlägg under september 2010

Av Paula - 30 september 2010 18:44

Ni får se mammas hår i morgon! God natt!

Av Paula - 30 september 2010 17:48

Nu ska jag färga mammas hår men ni får se resultatet sen:D

Vi hörs när vi hörs!

Av Paula - 30 september 2010 16:51

Här kommer dagens outfit!

    

Av Paula - 30 september 2010 16:04

hej!

Förlåt att jag inte har bloggat men jag var helt slut när jag kom hem och gick och la mig på soffan. Sprutan idag gick jätte bra och skolan gick bra den med. Jag har nyss flyttat in kaninen inför vinten. Ska läsa lite nu men vi hörs strax!

  

Av Paula - 30 september 2010 07:18

HHu är jag helt klar för att åka mot skolan. Idag ska vi ha syslöjd,ma,sv,Vi ska ta spruta m.m


Ja idag ska min klass vaccinera oss. Jag har varit väldigt rädd för sprutor förr men nu känns det okej.


  


Men vi hörs när vi hörs!

Av Paula - 30 september 2010 06:21

God morgon<3

Sitter just nu vid syrrans dator för min skulle kolla om det hade kommit in virus m.m Idag vaknade jag 04.55 och har knappt sovit något efter det. Men jag låg kvar och väntade på att klockan skulle ringa. Jag vet en dålig uträkning: trött paula+ syslöjd direkt på morgonen= att Paula får sprätta upp allt hon sytt.


   Syrran hade mest konstiga bilder!

Av Paula - 30 september 2010 06:21

God morgon<3

Sitter just nu vid syrrans dator för min skulle kolla om det hade kommit in virus m.m Idag vaknade jag 04.55 och har knappt sovit något efter det. Men jag låg kvar och väntade på att klockan skulle ringa. Jag vet en dålig uträkning: trött paula+ syslöjd direkt på morgonen= att Paula får sprätta upp allt hon sytt.


   Syrran hade mest konstiga bilder!

Av Paula - 29 september 2010 20:39

Nu ska jag Skriva om uppföljaren till Hypnotisören!


Lars kepler- Paganinikontraktet

  

Handling från google:

En sommarnatt hittas en kvinna död på en stor fritidsbåt som driver runt i Stockholms skärgård. Hennes lungor är fyllda av bräckt vatten, men det finns inga spår av detta vatten på kläderna eller resten av kroppen.


- Hon har drunknat, Joona, säger Nålen.


- Drunknat?


Nålen nickar och ler vibrerande.


- Hon har drunknat ombord på en båt som flyter, säger han.


- Antagligen har någon hittat henne i vattnet och lyft ombord henne.


- Ja, men om jag trodde det så hade jag inte tagit upp din tid, säger Nålen.

Nästa dag hittas en man död i sin paradvåning på Östermalm. Mannen hänger i en snara från lampkroken i taket. Hur har det gått till? Det är högt i tak och det finns inte en enda möbel i hela rummet, ingenting att klättra på. Trots det är kommissarie Joona Linna övertygad om att det rör sig om självmord.


Han har givetvis rätt.


Mannen har tagit sitt eget liv, men självmordet avslutar inte fallet, utan blir istället upptakten till ett hisnande intensivt och farligt förlopp.


Vissa kontrakt kan man inte bryta ens genom sin egen död.

Paganini-kontraktet är pseudonymen Lars Keplers nya bok efter den massiva succén med debuten Hypnotisören

 

Paulis Handling: Paganini kontraktet handlar om att en kvinna hittas mördad på en båt som flyter.Kvinnan har drunknat men inte i havsvattnet utan i bräckt vatten. En man hittas hängd i sin lägenhet. Han hänger högt upp i en lampa och det finns inga möbler i rummet. Boken är verkligen jätte bra!

 

Om författarna:Lars Kepler är en svensk författarpseudonym, som används av Alexander och Alexandra Coelho Ahndoril. Keplers första verk, deckaren Hypnotisören har sålts till 34 olika språkområden och i september 2009 nådde den försäljningslistornas första plats i Sverige. Den andra kriminalromanen ”Paganinikontraktet” i serien om kommissarie Joona Linna nådde exakt ett år efter debuten även den försäljningstoppens första plats

Presentation


Hej Kolla gärna tunt på bloggen och Komentera/ Tyck till Kram Paulis

Fråga mig

10 besvarade frågor

Omröstning

Vilken årstid gillar du mest?
 Sommar
 höst
 vinter
 vår

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS

Besöksstatistik

cocoo.se

Gästbok

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

bloggar.topplista.se

Blogg Topplista

bloggerfy

hittablogg

Tiden har sin gång


Ovido - Quiz & Flashcards