Paulaas

Alla inlägg den 14 oktober 2010

Av Paula - 14 oktober 2010 20:32

Jag konm hem för en liten stund sedan. det gick bra men ni får veta mer i morgon. Är så trött att jag går och lägger mig nu. Kram och godnatt!

Av Paula - 14 oktober 2010 10:00

Stilla. Några sparkar på en boll några meter ifrån. Det säger bara passa tillbaka bollen såfort det passar den fel. Lärarna har slutat bry sig. En del har vänt mig i ryggen andra ger mig bara medlidsamma blickar. Men det värsta är ändå när personer kommer fram och frågar samma sak varje rast. Varför sitter du här? För att jag inte har något annat att göra, Varför är du inte med några av dina kompisar? Vilka kompisar?, Några i din klass? Som vem?. Samma svar varje gång. Kall kanske men hopplöst suckande. Sedan brukar de gå. Boken har jag oftast med för att lärarna inte frågar om jag inte ska göra något. Men jag tror inte att jag skulle behöva den längre. Men läsningen snabbar på rasterna och då blir jag nöjd.Även fast jag har valt det själv kan elaka och envisa tårar smyga sig ner när man kommer hem någon gång i bland. Att ha valt det själv är helt sant. Om folk frågar om jag vill vara med så svarar jag oftast nej och de brukar inte protistera. Jag passar inte in där. Jag är inte tjejig och skulle vilja gå runt och snacka skit om varandra eller något annat de gör. Och inte heller spelar jag fotboll. Där tog valmöjligheterna slut och man får välja där- eller vara själv. Lektionera går bra. Rasterna är tråkiga och oftas händelselösa. Jag tänkter oftast inte på någonting på rasterna. Jag grämer mig inte i olycka. Jag har valt det själv.


Med denna text vill jag INTE få uppmärksamhet eller att folk tycker synd om mig. Det är inte synd om mig. Jag har valt det själv och lever med det. Egentligen så tycker jag inte illa om att vara själv. Om några i min klass/Skola läser detta så får ni tycka vad ni vill. Jag har bara beskrivit MIN syn!

Av Paula - 14 oktober 2010 07:35

Jag åker snart till skolan och efter den vidare till Rebecca. Hoppas dagen blir bra för er. Jag har skrivit ett time-inlägg också. Det heter Min Ensamhet och jag hoppas att ni blev lite nyfikna nu. Tyck inte synd om mig ifall ni läsarer time-inlägget det kommer upp klocka 10:)

Presentation


Hej Kolla gärna tunt på bloggen och Komentera/ Tyck till Kram Paulis

Fråga mig

10 besvarade frågor

Omröstning

Vilken årstid gillar du mest?
 Sommar
 höst
 vinter
 vår

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS

Besöksstatistik

cocoo.se

Gästbok

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

bloggar.topplista.se

Blogg Topplista

bloggerfy

hittablogg

Tiden har sin gång


Ovido - Quiz & Flashcards