Paulaas

Alla inlägg den 5 oktober 2010

Av Paula - 5 oktober 2010 20:40

Jag tänkte ta mod till mig och lägga ut början på en sak jag skrivit själv. Jag hoppas ni gillar det om ni gör det fortsätter jag att lägga ut nästa del



Visst hade jag alltid vetat att jag var speciel. Jag hade väl aldrig tänkt på det igentligen men det hade funnits där. förrän allt började.


Att sova hade aldrig varit något jag gjorde. Jag var en nattmänniska. Redan när jag gick upp klockan 1 denna morgon så visste jag att något skulle hända.Vinden ven utanför och jag tassade runt i det mörka huset. Jag visste inte riktigt vad jag letade efter men det kändes att något var annorlunda. Men allt stod på sin plats.


Jag har alltid trott på spöken men inte hde jag någonsin varit rädd för de.


Min bästavän Mimmi blev mördad för 3 år sedan nu och jag vet att hon vakar över mig. Mordet utreddes aldrig eftersom hon hittades i bäcken bara 12 år gammal. Alla tror att hon dränkte sig själv men eftersom hennes "Spöke" berättade om mannen vid bäcken så vet jag vad som hände. Men att berätta det hade varit att förråda minnet av henne.


Mitt i alla funderingar ryste jag till och vände mig blixtsnabbt om. Ingen var där, min andhämtning blev ansträngd. När jag knappt längre kunde andas flyttade sig soffan och jag föll ihop.

Av Paula - 5 oktober 2010 19:51


  


Alice och hennes familj flyttar från stan till ett spökhus mitt i ingenstans.Helt plötsligt börjar massa mystiska saker hända. Alice radioklocka går fel och står bara på 19.29 Alice hittar en bibel under  en planka och Hennes lillebror pratar bara om spöket lisa. Och de mystiska sorgmantlarna som bara visas var 10nde år och försvunnen de andra 9.

  

Om Ingelin Angerborn(Författarinnan):


 Ingelin Angerborn

 

, född 1966 i Göteborg i Sverige, är en svensk författare. Angerborn har skrivit flera barn- och ungdomsböcker

Hittade inte mycket om henne heller:(

Av Paula - 5 oktober 2010 19:19

  

Bridget jones är en kvinna som har givit ett antal nyårslöften bl.a inte dricka mer  än 14 enhet alkohol i veckan, inte röka, inte gnälla för att jag inte har någon karl m.m Man får följa Bridget i dagboksform genom att försöka uppnå alla mål men också jakten på en karl. Följa henne i Heta e-mail med chefen, Ute kvällar med Tom och de andra kompisarna,Konstiga middagar och att mamma helt plötsligt eftersöks av polisen!


Författare:Helen fielding

förlag:Richters

översättare:Carla Wiberg


     

Bridget Jones dagbok har också blivit film. Jag har inte sätt de för jag gillar mer att läsa böcker än att kolla på film men skulle gärna jämföra de. Det finns 2 filmer och 2 böcker.


Bok 2 om Bridgets liv heter: På spaning efter bridget

  

Om Helen Fielding:

Helen Fielding, född 1958, är en brittisk författare mest känd för romanerna om Bridget Jones. Har även skrivit böcker om den spänningssökande journalisten Olivia Joules.


Hittade faktiskt inté Mer om Helen:(

Av Paula - 5 oktober 2010 19:02

Sitter här i en morgonrock och fryser. Jag och syrran var nyss ute och cyklade i stormen och kylan vad smarta vi är! Ordentligt kallt men ändå skönt:) Snart blir det att sova är väldigt trött. 

Nu ska jag skriva en bokrecention bara för er:)


  

Av Paula - 5 oktober 2010 17:57

Jag har inte hunnit men bloggen idag. Fick lite panik när jag var tvungen att plugga ordentligt. Matten är nästan klar svenskan är nog klar och engelskan är helt och hållet inte klar. Plugga klarar jag inte mer idag. Blir att plugga efter skolan i morgon och försöka att klara den.


Ska nu hjälpa mamma med maten :I Men bjuder på en bild.


Uppdateringen kommer att bli bra igen snart jag lovar så ni får hålla ut allt ni kan<3


  

Av Paula - 5 oktober 2010 17:54

japp:D Nu kör vi en frågestund;) Fråga vad ni vill så svarar jag sen:)

Av Paula - 5 oktober 2010 15:34

har suttit uppe på rummer och pluggat sen jag kom hem. Matte och engelska läxa tills torsdag och svenska prov till fredag. Och så fick vid ett Jobbigt so-prov idag också, Det är tills fredag den 22 men i bland är jag ute i god tid. Jag fick även boken jag har väntat på i 4 veckor från bibloteket idag:D Isabella Löwengrips bok Egoboost! Den kommer jag recensera när jag läst ut den. Nu väntar jag på att mamma ska komma hem. Hon hade tydligen 6 kassar kläder till mig. Låter inte helt dumt?:)


Nu ska jag nog plugga(AHHH!) Engelska. Vi hörs när vi hörs (Om inte hjärnan Pajar när läxorna är över)

Presentation


Hej Kolla gärna tunt på bloggen och Komentera/ Tyck till Kram Paulis

Fråga mig

10 besvarade frågor

Omröstning

Vilken årstid gillar du mest?
 Sommar
 höst
 vinter
 vår

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS

Besöksstatistik

cocoo.se

Gästbok

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

bloggar.topplista.se

Blogg Topplista

bloggerfy

hittablogg

Tiden har sin gång


Ovido - Quiz & Flashcards